Brak możliwości reklamowania w mediach społecznościowych to spora przeszkoda dla biznesów konopnych. Na szczęście nowy rok to często nowe okazje i możliwości – wszystko wskazuje na to, że Google zamierza przy tej okazji dać nową szansę branży konopnej. Na razie jednak jedynie w USA – i to nie całym.

Reklamy konopne wkraczają do Google

Internetowy gigant ogłosił, że zamierza zaktualizować swoje zasady reklamowe odnośnie „produktów i usług niebezpiecznych oraz opieki zdrowotnej i leków”. W efekcie w Kalifornii, Kolorado i Puerto Rico legalna ma się stać reklama za pośrednictwem Google produktów pochodzących z konopi. Dotyczy to jednak jedynie wyrobów zatwierdzonych przez FDA – a konkretnie leków opartych na CBD oraz produktów do użycia zewnętrznego, czyli różnego rodzaju kosmetyków.

Nielegalna pozostanie reklama innych produktów, w tym popularnych suplementów, dodatków do żywności oraz oczywiście produktów do palenia i waporyzacji.

Pewne zdziwienie może budzić fakt, że zmiana obejmuje jedynie dwa stany i Puerto Rico, kiedy CBD jest legalne na poziomie federalnym. Powód takiego ograniczenia terytorialnego nie został podany opinii publicznej.

Dalsze ograniczenia

Reklamowane będą mogły być jedynie produkty, które uzyskają aprobatę współpracującej z Google firmy LegitScript. Aby uzyskać pozwolenie na reklamę, przedsiębiorcy będą musieli przesłać próbkę produktu i wyniki badań laboratoryjnych. Konieczna będzie także oczywiście stosowna opłata. Wnioski będzie można składać od 20 stycznia.

Cały projekt może budzić pewne wątpliwości i prowokować pytania. Z jednej strony są to nowe możliwości dla niektórych podmiotów w branży, z drugiej jednak mocno ograniczone – administracyjnie, ale przede wszystkim terytorialnie.

Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że jest to pierwszy impuls do rozszerzenia i liberalizacji działalności reklamowej produktów konopnych na całe USA, a następnie na Europę. Trudności w prowadzeniu działań marketingowych legalnie funkcjonujących firm konopnych są obecnie poważnym problemem dla tych podmiotów. Zmiana w tym zakresie jest bardzo pożądana przez przedsiębiorców.


Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/12997469